Moduł podnoszenia kompetencji
Szkolenia podnoszące kluczowe kompetencje – moduł 2. projektu
pn. „Sukces z natury – kompleksowy program podniesienia jakości zarządzania procesem kształcenia i jakości nauczania Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (POWER) Europejskiego Funduszu Społecznego; Działanie 3.5. Kompleksowe programy szkół wyższych; Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju.
Szkolenia będą realizowane w latach 2018-2021. Weźmie w nich udział 2094 studentów (w tym 1111 kobiet). Dofinansowanie zadań w zakresie szkoleń wynosi 3 000 510 złotych.
Informacja w związku z art. 13 i art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679)
Szkolenia zostały przewidziane dla studentów studiów stacjonarnych następujących wydziałów SGGW w Warszawie:
- Wydział Leśny – 255 osób w latach 2018-2020; studenci Wydziału Leśnego;
- Wydział Ogrodnictwa, Biotechnologii i Architektury Krajobrazu – 140 osób w 2019 roku; studenci 4. i wyższych semestrów studiów pierwszego stopnia oraz wszystkich semestrów studiów drugiego stopnia;
- Wydział Technologii Drewna – 120 osób w latach 2018-2020; studenci WydziałuTechnologia Drewna, kierunków meblarstwo i technologia drewna; 3., 4., 5. i 6. semestru studiów pierwszego stopnia oraz 1., 2. i 3. semestru studiów drugiego stopnia;
- Wydział Nauk o Zwierzętach – 160 osób w latach 2019-2020; studenci Wydziału Nauk o Zwierzętach;
- Wydział Nauk Ekonomicznych – 1104 osoby w latach 2018-2021; studenci 3.-6. semestru studiów pierwszego stopnia lub studiów drugiego stopnia. Szkolenia z zakresu rachunkowości zaplanowane są dla 480 studentów kierunków ekonomia oraz finanse i rachunkowość, z zakresu logistyki i zarządzania dla 552 studentów kierunków logistyka i zarządzanie, a z zakresu controllingu dla 72 osób z wszystkich kierunków studiów;
- Wydział Nauk o Żywności – 135 osób w latach 2019-2020; studenci 6. i 7. semestru studiów pierwszego stopnia na kierunku technologia żywności i żywienie człowieka;
- Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska – 170 osób w latach 2019-2020; studenci ostatniego semestru studiów kierunków budownictwo i inżynieria środowiska, w tym: studenci studiów pierwszego stopnia kierunku inżynieria środowiska – 49 osób; studenci studiów drugiego stopnia kierunku inżynieria środowiska – 36 osób; studenci studiów pierwszego stopnia kierunku budownictwo – 45 osób i studenci studiów drugiego stopnia kierunku budownictwo – 40 osób.
Finansowane działania w ramach realizacji zadań:
- wynagrodzenie dla podmiotów realizujących w sposób kompleksowy certyfikowane szkolenia w zakresie wskazanym w poszczególnych zadaniach;
- wynagrodzenia dla podmiotów prowadzących kursy językowe;
- wynagrodzenie osób prowadzących szkolenia praktyczne;
- koszty materiałów zużywanych w trakcie zajęć praktycznych;
- zakup oprogramowania lub dostępu do oprogramowania służącego realizacji szkoleń;
- wynagrodzenie pracowników prowadzących specjalistyczne szkolenia służące podniesieniu kompetencji studentów;
- koszty certyfikowanych egzaminów zewnętrznych dla uczestników wybranych szkoleń;
- koszty przejazdu, noclegów i wyżywienia w trakcie wizyt studyjnych;
- finansowanie wynagrodzenia dla opiekunów stażystów.
Do kogo skierowane są szkolenia i warunki przystąpienia do projektu:
Oferta szkoleń jest skierowana do studentów studiów stacjonarnych studiujących w momencie przystąpienia do projektu na drugim lub trzecim roku studiów pierwszego stopnia lub na studiach drugiego stopnia.
Rekrutacja:
Aby wziąć udział w szkoleniach, kursach lub wyjazdach studyjnych należy podejść do rekrutacji, która obejmuje między innymi:
- spotkanie informacyjne z koordynatorem zadania w celu lepszego zapoznania się z ofertą;
- dostarczenie wypełnionego wniosku do koordynatora zadania;
- przystąpienie do początkowego testu kompetencji;
- dostarczenie formularzy z danymi osobowymi i innych wymaganych dokumentów;
- podpisanie umowy uczestnictwa w szkoleniu.
Po zrealizowaniu szkolenia należy podejść do końcowego testu kompetencji.
Planowane działania w ramach zadań:
Dla studentów Wydziału Leśnego:
- Inwentaryzacja przyrodnicza;
- Nowoczesne przyrządy pomiarowe;
- Systemy wspomagania decyzji hodowlanych;
- Urządzanie obiektów specjalnego przeznaczenia;
- Projektowanie inżynieryjne;
- Zamówienia publiczne;
- System sprzedaży drewna;
- Raporty oddziaływania na środowisko;
- Komunikacja społeczna i edukacja przyrodnicza;
- Zakładanie i prowadzenie firmy;
- Planowanie przestrzenne;
- Wycena nieruchomości leśnych;
- Business Object w planowaniu ekonomicznym;
- ArcGIS dla zaawansowanych;
- QGIS dla średniozaawansowanych
Dokumenty rekrutacyjne dla studentów Wydziału Leśnego (zad. 4)
Dla studentów Wydziału Ogrodnictwa, Biotechnologii i Architektury Krajobrazu:
Dokumenty rekrutacyjne dla studentów Wydziału Ogrodnictwa, Biotechnologii i Architektury Krajobrazu (i kierunku Architektura Krajobrazu) (zad. 5)
Dla studentów Wydziału Technologii Drewna:
Dokumenty rekrutacyjne dla studentów Wydziału Technologii Drewna (zad. 9)
Dla studentów Wydziału Nauk o Zwierzętach:
- Szkolenie dla osób sprawujących opiekę nad zwierzętami oraz osób nadzorujących opiekunów;
- Szkolenie podstawowe dla kandydatów na doradców rolnośrodowiskowych;
- Kurs inseminacji;
- Specjalistyczny kurs języka angielskiego
Dokumenty rekrutacyjne dla studentów Wydziału Nauk o Zwierzętach (zad.10)
Dla studentów Wydziału Nauk Ekonomicznych:
Dla studentów Wydziału Nauk o Żywności:
Dla studentów Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska:
Realizacja projektu przyczyni się do uzyskania następujących korzyści:
Uczelnia – uzupełnienie kwalifikacji studentów, przez co stają się oni cennymi, poszukiwanymi pracownikami, wskazanie kierunków doskonalenia dydaktyki w celu dopasowania jej do potrzeb rynku oraz zapewnienia nowoczesnego i wszechstronnego wykształcenia, ocena skuteczności realizowanych szkoleń, dzięki czemu można ich elementy wdrożyć do modernizowanych programów kształcenia.
Studenci – podniesienie kompetencji odpowiadających potrzebom gospodarki i rynku pracy, zdobycie nowych umiejętności wymaganych na rynku, a nieujmowanych w programach studiów, podniesienie kompetencji językowych zwiększających szanse na rynku pracy, nabycie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami informatycznymi wykorzystywanymi w różnych dziedzinach, podniesienie kompetencji menedżerskich, zapoznanie się w praktyce z funkcjonowaniem przedsiębiorstw i organizacją procesów.